هزینه بلیچینگ دندان در سال ۱۴۰۳ | از حداقل هزینه تا بالاترین قیمت

ویکی دندان 1402/11/29 0 دیدگاه
هزینه بلیچینگ دندان در سال ۱۴۰۳

اگر به دنبال سفید کردن دندان های خود بر اساس بودجه ای که دارید هستید، می توانید این مقاله را بخوانید و از هزینه بلیچینگ دندان با روش های مختلف مطلع شوید. بلیچینگ به سادگی به روش هایی گفته می شود که منجر به سفید شدن دندان ها می شوند. روش های مختلف سفید کردن دندان ها می توانند دندان ها را چند پرده سفید کنند.

جدول هزینه بلیچینگ دندان در سال ۱۴۰۳

نوع بلیچینگهزینه بلیچینگ به تومان
آفیس بلیچینگهر فک از ۲.۵ میلیون
هوم بلیچینگهر فک از ۱. میلیون
سفید کردن دندان با کیت های تجاریاز ۸۰۰ هزارتومان
سفید کردن دندان با خمیر دندان سفید کنندهاز ۵۰ هزارتومان
سفید کردن دندان با چسب سفید کنندهاز ۲۰۰ هزارتومان

چه چیزی باعث تغییر رنگ دندان می شود؟

قبل از توضیح هزینه بلیچینگ دندان در سال 1403، بیایید ابتدا درباره عواملی صحبت کنیم که باعث تغییر رنگ دندان ها می شود. دندان های ما از یک لایه بیرونی سخت به نام مینا و یک لایه داخلی نرم تر به نام عاج تشکیل شده اند.

با گذشت زمان، مینای دندان ممکن است به دلیل عوامل خارجی مانند قهوه، چای، شراب قرمز، تنباکو و برخی داروها (مانند آنتی بیوتیک ها) لکه دار شده یا تغییر رنگ دهند. علاوه بر این، عواملی مانند ژنتیک، افزایش سن، و آسیب های دندانی نیز می توانند در تغییر رنگ دندان نقش داشته باشند.

قبل از سفید کردن دندان، ابتدا دندانپزشک علت اصلی تغییر رنگ دندان ها را تشخیص داده و بر اساس آن بهترین روش بلیچینگ را به شما توصیه خواهد کرد.

عوامل موثر بر هزینه بلیچینگ دندان چه هستند؟

هزینه بلیچینگ دندان بسته به عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد. به طور کلی مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار بر روی هزینه سفید کردن دندان ها عبارتند از:

+ نوع درمان

انواع مختلفی از روش های سفید کنندگی دندان ها وجود دارد و هر کدام هزینه خاص خودشان را دارند. بلیچینگ می تواند در خانه و با روش های خانگی انجام شود، یا در مطب و با کمک دندانپزشک. در هر صورت مهم ترین روش های سفید کنندگی دندان عبارتند از:

  1. بلیچینگ دندان در مطب یا آفیس
  2. بلیچینگ دندان در خانه یا هوم
  3. بلیچینگ دندان با محصولات تجاری
  4. بلیچینگ دندان با محصولات بهداشت دهان و دندان
  5. بلیچینگ با روش ها طبیعی خانگی

هزینه بلیچینگ به ترتیب از بالا به پایین در روش های نامبرده افزایش پیدا می کند. البته ما کاری به موردها 3 تا 5 نداریم. زیرا این ها روش های مناسبی برای سفید کردن دندان ها نیستند و هزینه آن ها نیز چندان زیاد نیست. از اینجا به بعد عوامل موثر بر هزینه بلیچینگ دندان در مطب و بلیچینگ در خانه را بررسی خواهیم کرد.

+ تخصص تجربه و مهارت دندانپزشک

هر دو نوع آفیس و هوم بلیچینگ باید توسط دندانپزشک تجویز شوند. در مورد آفیس، خود دندانپزشک در طی یک جلسه (گاها بیشتر از 1 جلسه) دندان ها را در مطب سفید می کند. اما هوم بلیچینگ با اینکه توسط دندانپزشک تجویز می شود، توسط شخص در خانه و تحت آموزش های دندانپزشک انجام می شود.

به طور کلی دندانپزشکان عمومی و دندانپزشکان ترمیمی و زیبایی کار بلیچینگ دندان را برای شما انجام می دهند. اگر به یک دندانپزشک عمومی مراجعه کرده باشید هزینه پرداختی شما کمتر از زمانیست که به یک متخصص مراجعه می کنید ولی توصیه می شود برای اینکه درمان با کیفیت بهتر و نتایج بادوام تر انجام شود، حتما به یک متخصص ترمیمی و زیبایی مراجعه کنید. تفاوت قیمت بلیچینگ دندان نزد یک دندانپزشک عمومی و متخصص می تواند بین 500 هزارتومان تا 1 میلیون تومان متغییر است.

+ جایی که درمان را انجام می دهید

هزینه سفید کردن دندان بسته به منطقه یا شهر محل زندگی شما می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، خدمات دندانپزشکی در مناطق شهری پرجمعیت و گران، بیشتر از مناطق کم جمعیت و ارزان تر است. حتی در یک شهر ممکن است هزینه بسیار متغییر باشد. مثلا در حال حاظر هزینه سفید کردن دندان ها در شمال تهران بیشتر از مرکز و جنوب تهران است.

+ درمان‌های اضافی

اگر قبل یا بعد از سفید کردن دندان به درمان‌های دندانپزشکی اضافی مانند جرمگیری یا ترمیم دندان نیاز دارید، این روش‌ها ممکن است به هزینه کلی شما اضافه کنند.

+ نوع و میزان تغییر رنگ

هرچه میزان تغییر رنگ دندان ها بیشتر باشد به جلسات بیشتر و میزان زیادتری ژل سفید کننده نیاز است. در چنین وضعیتی ممکن است هزینه بلیچینگ دندان افزایش پیدا کند.

+ برند و کیفیت محصولات

به طور کلی هزینه بلیچینگ دندان در مطب به دلیل اینکه درمان توسط دندانپزشک انجام می شود و از ژل بیشتر، قوی تر و خلاصه امکانات بیشتری استفاده می شود، نسبت به هوم بلیچینگ بیشتر است.

اما برند ژل استفاده شده در بلیچینگ نقش اساسی بر هزینه ها دارد. برخی از ژل های مورد استفاده (چه در هوم و چه در آفیس) گرانتر هستند. مثلا ژل اکسترابوست یکی از بهترین ژل های سفید کننده است که بسیار باکیفیت است. این ژل استاندارد است به این معنی که برای اینکه کیفیت ژل های دیگر را بسنجند، این ژل را به عنوان معیار سنجش قرار می دهند. بنابراین طبیعی است که هزینه بلیچینگ دندان با این ژل نسبت به ژل های دیگر بیشتر باشد.

چرا آفیس بلیچینگ بهترین روش سفید کردن دندان هاست؟

اینکه گفته می شود آفیس، بهترین روش سفید کردن دندان هاست بیراه نیست، در واقع موارد زیر به روشنی دلیل برتر بودن بلیچینگ در مطب را اثبات می کنند:

+ انجام ساده درمان توسط دندانپزشک

سفید کردن دندان در مطب توسط متخصصین دندانپزشکی انجام می شود که دانش و تجربه زیادی در این زمینه دارند. آنها می توانند سلامت دهان و دندان شما را ارزیابی کنند، درمان سفید کننده مناسب را تعیین کنند و اطمینان حاصل کنند که این کار با خیال راحت و خیلی سریع انجام می شود.

+ سفارشی بودن درمان

دندانپزشکان می توانند درمان سفید کننده را با نیازهای خاص شما تنظیم کنند. آن‌ها می‌توانند فاکتورهایی مانند سایه فعلی دندان‌های شما، میزان سفیدی مطلوب و هر شرایط دندانی موجود را در نظر بگیرند تا بهترین نتایج را به شما ارائه دهند.

+ مواد سفید کننده قوی تر

متخصصان دندانپزشکی به مواد سفید کننده قوی تری دسترسی دارند. در واقع آن ها ژل هایی با درصد غلظتی بسیار بالا (چند برابر بیشتر از هوم بلیچینگ) در اختیار دارند. این ژل ها می توانند لکه های عمیق و تغییر رنگ های شدید را به طور موثرتری از بین ببرند و در نتیجه نتایج قابل توجه تر خواهند بود. (همانطور که گفته شد یکی از دلایل بالا بودن هزینه بلیچینگ دندان همین استفاده از مقدار زیادی ژل با درصد غلظت بالا هست.)

+ درمان سریع تر و نتایج ماندگارتر

سفید کردن دندان در مطب اغلب نتایج سریع تری را در مقایسه با روش های خانگی ارائه می دهد. مواد سفید کننده حرفه ای، همراه با تجهیزات تخصصی مانند چراغ های LED یا لیزر، می توانند روند سفید شدن را تسریع کنند و به شما این امکان را می دهند که تنها در یک یا چند بازدید به لبخندی درخشان تر برسید.

اما روش های دیگر مخصوصا روش خانگی، ممکن است برای حصول نتایج به بیش از 1 هفته زمان نیاز داشته باشند. مثلا در روش هوم بلیچینگ شما باید در طول 1 هفته هر روز برای چند ساعت ژل های با غلظت کم را داخل قالب ها ریخته و سپس قالب ها را روی دندان ها قرار دهید. دلیل پایین بودن هزینه بلیچینگ دندان در خانه نسبت به روش آفیس علاوه بر غلظت ژل، مدت زمان طولانی درمان نیز هست.

+ بالا بودن ایمنی و حداقل حساسیت

متخصصان دندانپزشکی اقدامات احتیاطی را برای محافظت از لثه ها و بافت های دهان در طول فرآیند بلیچینگ انجام می دهند. آنها از موانع و عوامل حساسیت زدا برای به حداقل رساندن خطر حساسیت یا تحریک لثه استفاده می کنند و تجربه ای راحت و ایمن را تضمین می کنند. این در حالیست که در روش خانگی اغلب با حساسیت لثه و دندان روبرو می شوید.

+ دریافت آموزش حرفه ای

در طول سفید کردن در مطب، دندانپزشکان می توانند شما را در خصوص مراقبت های پس از درمان راهنمایی کنند و توصیه هایی برای حفظ نتایج به شما ارائه دهند. آنها می توانند به شما در مورد شیوه های صحیح و بهتر بهداشت دهان، انتخاب رژیم غذایی و سایر موارد دیگر که به حفظ نتایج کمک می کنند توصیه کنند.

پاسخ به سوالات رایج درباره هزینه بلیچینگ دندان

آیا هزینه بلیچینگ دندان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟

خیر به دلیل اینکه سفید کردن دندان ها یک درمان زیبایی است تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

آیا لمینت ها و ونیرکامپوزیت با بلیچینگ سفید می شوند؟

خیر بلیچینگ روی این این درمان ها تاثیری ندارد و فقط تغییر رنگ دندان های طبیعی را برطرف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.