بهترین دندانپزشک کودکان در تهران (معرفی متخصصان و کلینیک های دندانپزشکی کودکان)

ویکی دندان 1403/02/09 0 دیدگاه
بهترین دندانپزشک کودکان در تهران

این روزها دیگر همه می دانند برای هر مشکل مرتبط با دهان و دندان خود باید به چه دندانپزشکی مراجعه کنند. مثلا والدین به محض اینکه مشکلی برای دندان فرزندشان پیش بیاید مستقیما در اینترنت به دنبال یک دندانپزشک کودکان در شهر خود میگردند. ما در این صفحه به والدین کمک می کنیم تا بتوانند یک دکتر دندانپزشک کودکان برای مراجعه پیدا کنند. به طور خاص در این صفحه لیست بهترین دندانپزشک کودکان در تهران درج شده و تلاش کرده ایم که نام تعدادی متخصص باتجربه و کلینیک دندانپزشکی که در زمینه اطفال فعال هستند را معرفی کنید.

بهترین دندانپزشک کودکان در تهران

کلینیک دندانپزشکی شبانه روز تاج دنتال در تهران

1. دندانپزشکی شبانه روزی تاج دنتال ✅

تاج دنتال یکی از معتبرترین کلینیک های شبانه روزی در تهران است که به صورت 24 ساعته باز است. این مرکز حتی در روزهای تعطیل رسمی و مناسب های دیگر باز است و تعداد زیادی متخصص دندانپزشکی به همراه پرسنل آموزش دیده مشغول فعالیت هستند. این کلینیک به طور ویژه تمام اقدامات دندانپزشکی کودکان توسط متخصصان باتجربه انجام می دهد.

+ آدرس کلینیک : تهران، جنت آباد مرکزی، تقاطع نیایش ( چهار راه ایرانپارس) طبقه فوقانی بانک سپه، پلاک ۲


به چه دندانپزشکی متخصص دندانپزشکی کودکان گفته می شود؟

دندانپزشکی اطفال یا کودکان، شاخه ای تخصصی از دندانپزشکی است که بر ارائه مراقبت های بهداشتی جامع دهان و دندان به نوزادان، کودکان و نوجوانان تمرکز دارد. دندانپزشکان اطفال متخصصانی هستند که ابتدا 6 تا 7 سال را صرف آموزش دندانپزشکی عمومی می کنند، سپس با شرکت در یک آزمون تخصصی به مدت 3 تا 4 سال دیگر در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات دهان و دندان کودکان آموزش می بینند. آن ها با توجه به نیازها و نگرانی های منحصر هر کودک اطمینان حاصل می کنند که فرزندان ما از همان ابتدای تولد دندان ها و لثه های سالمی داشته باشند.

دندانپزشک کودکان چه اقداماتی انجام می دهد؟

تمامی متخصصانی که در بخش “بهترین دندانپزشک کودکان در تهران” معرفی شده اند خود را ملزم می دانند در ارائه اقدامات زیر به کودکان و والدین آن ها متمرکز باشند:

+ مدیریت مشکلات رایج دهان و دندان در کودکان

کودکان درست مانند بزرگسالان مشکلات مختلف دندانی را از سن پایین تجربه می کنند که نیاز به مراقبت های تخصصی دارد. پوسیدگی و حفرات دندانی در میان کودکان خردسال شایع است که عمدتاً به دلیل بهداشت نامناسب دهان و رژیم غذایی حاوی قند است. مشکلات رشدی دندان مانند نامرتبی دندان ها و رشد نامناسب فک نیز ممکن است رخ دهد. علاوه بر این، عاداتی مانند مکیدن انگشت شست و استفاده از پستانک می تواند بر رشد دندان تاثیر بگذارد. دندانپزشکان اطفال در تشخیص و درمان این مسائل مهارت دارند و در صورت بروز آن ها را به خوبی مدیریت می کنند.

+ مراقبت های پیشگیرانه برای کودکان

مراقبت های پیشگیرانه پایه و اساس دندانپزشکی کودکان است. معاینات منظم دندانپزشکی برای نظارت بر سلامت دهان و شناسایی هر گونه نگرانی در مراحل اولیه  رشد دندان ها ضروری است.

در طول هر ویزیت یا جلسه بازدید، دندانپزشک کودکان اقدام به تمیز کردن دندان یا جرمگیری آن ها می کند. دندانپزشک ممکن است برای تقویت مینای دندان از درمان های فلوراید استفاده کنند. همچنین سیلانت های دندانی به عنوان یک پوشش محافظ برای جلوگیری از ایجاد حفره روی دندان های آسیاب نیز اعمال می شود.

از لیست بهترین دندانپزشک کودکان در تهران به طور ویژه کلینیک دندانپزشکی تاج بر روی اقدامات پیشگیرانه بسیار متمرکز است و کلیه درمان های پیشگیرانه از فیشورسلانت و فلورایدتراپی را با صبر و حوصله انجام می دهد.

+ مداخله زودهنگام ارتودنسی

مشکلات ارتودنسی ممکن است در سنین پایین ایجاد شود که نیاز به مداخله زودهنگام دارد. دندانپزشک کودکان نقش مهمی در ارزیابی نیازهای ارتودنسی و ارائه درمان های پیشگیرانه ایفا می کنند. هدف این درمان ها هدایت رشد و نمو دندان ها و فک ها، حصول اطمینان از تراز و بایت مناسب است. شناسایی زودهنگام و مداخله به موقع می تواند درمان های ارتودنسی آینده را ساده کند و شما را از پرداخت هزینه ارتودنسی سرسام آور بی نیاز کند.

+ تکنیک های مدیریت اضطراب دندان در کودکان

فوبیا، استرس و اضطراب دندانپزشکی در میان کودکان بسیار رایج است و دندانپزشکان اطفال از تکنیک های مختلفی برای کمک به مدیریت آن استفاده می کنند. ایجاد یک محیط کودکانه با دکوراسیون و اسباب بازی های رنگارنگ به کاهش اضطراب و ایجاد ارتباط مثبت فرزندان شما با دندانپزشک کمک می کند.

در تمامی مطب های معرفی شده در  بخش بهترین دندانپزشک کودکان تهران تکنیک های مدیریت رفتار، مانند حواس پرتی و تقویت مثبت، برای درگیر کردن کودکان در طول درمان استفاده می شود. در برخی موارد، دندانپزشکان اطفال همچینی ممکن است برای کمک به آرامش کودکان مضطرب و دریافت مراقبت های دندانی لازم، با اکسید نیتروژن یا آرام بخش دندانپزشکی کار کنند.

+ درمان های تخصصی دندانپزشکی کودکان

یک دندانپزشک کودکان برای ارائه درمان های تخصصی برای افراد کم سن و سال تا نوجوانی آموزش دیده است. مثلا او به صورت تخصصی ترمیم دندان ها را انجام می دهد که کمی متفاوت از ترمیم دندان های بزرگسالات است.

همچنین پالپوتومی و پالپکتومی یا عصب کشی ممکن است در برخی موارد مورد نیاز باشد که این کار تنها از عهده دندانپزشکان اطفال بر می آید. در مطب دندانپزشکی کودکان همچنین روکش های فولادی ضد زنگ و نگهدارنده فضا برای ترمیم و حفظ دندان های شیری استفاده می شود. علاوه بر این، دندانپزشکان ممکن است در صورت نیاز اقدام به کشیدن دندان کنند.

+ آموزش نکات بهداشت دهان و دندان برای کودکان

تاج دنتال که در لیست بهترین دندانپزشک کودکان در تهران معرفی شد به صورت تخصصی علاوه بر انجام درمان های پیشگیرانه، به صورت تخصصی کودکان را درباره بهداشت دهان و دندان آگاه می کند. در این کلینیک تمام تکنیک های بهداشتی را با حوصله و به سادگی آموزش می دهند. اینکار با در نظر گرفتن روانشناسی کودکان و مهم ترین اصول یادگیری بچه ها انجام می شود.

+ آموزش والدین در مورد مراقبت از دهان و دندان کودکان

والدین نقش بسزایی در سلامت دهان و دندان فرزندان خود دارند. دندانپزشکان اطفال برای آموزش والدین در مورد ایجاد عادات خوب دندانپزشکی برای فرزندانشان وقت زیادی صرف می کنند. این آموزش ها شامل تکنیک های صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، اهمیت یک داشتن رژیم غذایی متعادل برای سلامت دندان و نحوه رسیدگی به نگرانی های رایج والدین مانند دندان درآوردن و استفاده از پستانک است. دندانپزشکان اطفال با توانمندسازی والدین از طریق ارئه آموزش های مستمر، اطمینان حاصل می کنند که کودکان بهترین مراقبت ممکن را در خانه دریافت می کنند.

در حین یافتن یک دندانپزشک کودکان باید به چه نکاتی بیشتر توجه کنم؟

انتخاب دندانپزشک اطفال برای کودک تصمیمی است که باید با دقت گرفته شود. صلاحیت ها و تجربه، فاکتورهای کلیدی هستند که باید در نظر گرفته شوند تا اطمینان حاصل شود که دندانپزشک تخصص لازم را در درمان کودکان دارد.

مهارت های ارتباطی و بین فردی نیز حیاتی است، زیرا دندانپزشک باید بتواند با کودکان ارتباط برقرار کند و به آنها احساس راحتی ارائه دهد. علاوه بر این، فضای مطب حتما باید متناسب با روحیات و سن و سال کودک باشد مثلا فضای بازی داشته باشد، دکور کودکانه و جذاب داشته باشد، تمام پرسنل باید بدانند در برخورد با کودکان چطور رفتار کنند و ….

پاسخ به سوالات متداول درباره دندانپزشک کودکان

از چه سنی باید فرزندم را نزد دندانپزشک اطفال ببرم؟

توصیه می شود فرزندتان را تا اولین سالگرد تولدش یا شش ماه پس از رویش اولین دندانش برای اولین ویزیت دندانپزشکی ببرید.

آیا متخصصان معرفی شده در این لیست کودکان با نیازهای خاص را ویزیت می کنند؟

بله البته، تمامی دندانپزشکان معرفی شده در بهترین دندانپزشک کودکان در تهران برای ارائه مراقبت از کودکان با نیازهای ویژه آموزش دیده اند و اطمینان حاصل می کنند که به بهترین شکل، طوری که کودک اذیت نشود امور دندانپزشکی او را انجام دهند.

آیا اشعه ایکس دندان برای کودکان بی خطر است؟

اشعه ایکس دندان عموماً برای کودکان بی خطر است.  دندانپزشکانی که در بهترین دندانپزشک کودکان در تهران  معرفی شده اند برای به حداقل رسان اشعه، اقدامات احتیاطی لازم را انجام می دهند. مثلا آن ها از پیش بند سربی یا یقه های سربی برای محافظت از بدن کودک شما استفاده می کنند.

چه کاری می توانم انجام دهم تا به فرزندم کمک کنم بر اضطراب دندانپزشکی خود غلبه کند؟

این مساله بیش از هر چیز دیگری به دندانپزشک بستگی دارد. اگر مطب دندانپزشک برای کودکان اختصاصی شده و خود دندانپزشک تجربه و مهارت لازم برای برقراری ارتباط با کودکان را داشته باشد، دیگر نیازی نیست از بابت فوبیا یا اضطراب دندانپزشکی فرزند خود نگران باشید. خودتان سعی کنید بدون تحمیل زور به کودک، با داستان، سرگرمی و موارد دیگر، او را به دندانپزشکی علاقمند کنید.

فرزند من ورزش می کند، آیا باید از محافظ دهان استفاده کنند؟

بله، استفاده از محافظ دهان برای کودکانی که در ورزش شرکت می کنند بسیار توصیه می شود. گارد دهان به محافظت از دندان های آنها در برابر آسیب و ضربه کمک می کند. تمامی متخصصانی که نامشان در بهترین دندانپزشک کودکان در تهران آمده بعد از ویزیت و قالبگیری اولیه، می توانند برای کودک ورزشکار شما، گارد دهان اختصاصی آماده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.