جدیدترین هزینه ایمپلنت دندان در سال 1403 (از حداقل هزینه + روش های کاهش)

ویکی دندان 1402/11/23 0 دیدگاه

در این مقاله به بررسی جدیدترین قیمت یا هزینه ایمپلنت دندان در سال 1403 پرداخته ایم. هزینه های را در جدول زیر مشاهده کنید. همچنین درباره فاکتورهای موثر بر این هزینه ها بعد از جدول نیز توضیحاتی ارائه شده که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

جدول هزینه ایمپلنت دندان در سال 1403

در جدول زیر هزینه رایج ترین و مورد اعتماد ترین ایمپلنت های دندانی موجود در بازار ایران درج شده است. لازم به ذکر است که تنوع ایمپلنت در بازارهای جهانی و به ویژه در بازار ایران زیاد است و ممکن است ایمپلنت هایی وجود داشته باشند که نامشان در این جدول نیامده باشد.

نام برندایمپنتبرندنرخ(تومان)
CISکرهاز 8.5
DIOکرهاز 9.5
BIOTEMکرهاز از 9.6
MIBکرهاز 9.4
SYMPHONYکره-امریکااز 10.5
قیمت ایمپلنت دندان مگاژنکره-امریکااز 11.5
ICX-DXLالماناز 12.5
قیمت ایمپلنت دندان اشترومن NEODENTسوئیس-برزیلاز 14.5
trate (ROOT)سوئیساز 15
اشترومنAQUAسوئیساز 18
اشترومن TITANIUMسوئیساز 24
اشترومن SLACTIVEسوئیساز 30
BIO3الماناز 15
قیمت ایمپلنت دندان اشترومن ROXOLIDسوئیساز 27

بررسی عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان در سال 1403

هرچند که عوامل متعددی وجود دارند که بر تعرفه ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد، اما ما در این بخش تنها مهم ترین عوامل را مورد بررسی قرار می دهیم:

+ نوع، جنس و برند ایمپلنت

نوع ایمپلنت

انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی از جمله ایمپلنت های سنتی، مینی ایمپلنت ها و ایمپلنت های All-on-4 وجود دارد. ایمپلنت‌های سنتی معمولاً گران‌تر از مینی ایمپلنت‌ها هستند، زیرا به یک روش جراحی گسترده‌تر و اجزای اضافی نیاز دارند. هزینه ایمپلنت دندان All-on-4 که در واقع فول ماوس هستند و امکان ایمپلنت کردن کامل فک بالا و پایین را فراهم می کنند، به دلیل پیچیدگی درمان، گران‌تر هستند.

جنس ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی (پایه-فیکسچر) معمولا از تیتانیوم یا زیرکونیا ساخته می شوند. ایمپلنت های تیتانیوم به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و در مقایسه با ایمپلنت های زیرکونیا قیمت کمتری دارند. از طرف دیگر، ایمپلنت های زیرکونیا زیبایی بسیار خوبی ارائه می دهند و در ساختار خود فلزی ندارند ولی خب هزینه ایمپلنت دندان زیرکونیا (فیکسچر) به دلیل هزینه مواد و فرآیند ساخت، عموماً بیشتر است.

نام تجاری ایمپلنت

برندهای مختلفی در مارکت دندانپزشکی وجود دارند که ایمپلنت تولید می کنند. بنابراین یکی از عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان، برند است. برندهای معتبر و شناخته شده ایمپلنت به دلیل شهرت، هزینه های تحقیق و توسعه و تضمین کیفیت محصولات خود، اغلب با قیمت بالاتری عرضه می شوند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که هزینه بالاتر همیشه نتایج بهتری را تضمین نمی کند، زیرا گزینه های قابل اعتماد و مقرون به صرفه ای برای کاشت ایمپلنت نیز وجود دارد.

نوع پروتز

هزینه و قیمت ایمپلنت دندان همچنین ممکن است شامل اجزای اضافی مانند اباتمنت، ترمیم های پروتزی (روکش، بریج، یا اوردنچر) باشد. یعنی شما نه تنها باید برای پایه هزینه پرداخت کنید بلکه برای اباتمنت و پروتز نهایی نیز هزینه بپردازید. البته هزینه نهایی که به شما ارائه می شود مجموع تمامی اجزا می شود.

+ نوسانات ارزی

به دلیل آنکه ایمپلنت های شناخته شده در ایران اغلب خارجی هستند، برای تهیه آن ها نیاز به ارز خارجی مانند دلار می باشد، چون قیمت ارزهای خارجی به شدت پرنوسان است و هر لحظه در حال افزایش است، ممکن است هزینه ایمپلنت دندان ماه به ماه تغییر کند.

+ تخصص، مهارت، تجربه و شهرت دندانپزشک

به طور کلی توصیه می شود که برای کاشت ایمپلنت به یک جراح دهان و دندان، متخصص پروتزهای دندان و یا جراح لثه مراجعه شود. این متخصصان دانش و تجربه زیادی در کاشت ایمپلنت دارند. نکته ای که باید در این خصوص گوشزد شود این است که هزینه ایمپلنت دندان در نزد متخصصان بیشتر از دندانپزشکان عمومی است زیرا کیفیت ارائه خدمات توسط آن ها اغلب بیشتر است.

هرچه یک متخصص ایمپلنت؛ تجربه و مهارت بالایی داشته باشد یعنی تعداد بیشتری ایمپلنت کاشته باشد، قابل اعتمادتر است زیرا با انواع و اقسام کیس ها برخورد داشته و با نحوه مدیریت مشکلات مختلف در طول کاشت آشناتر است.

+ درمان هایی که ممکن است مورد نیاز باشند!

قبل از کاشت ایمپلنت، ممکن است برای حصول اطمینان از موفقیت و پایداری طولانی مدت ایمپلنت، درمان های مختلفی مورد نیاز باشد. این درمان ها برای رفع مشکلات موجود در سلامت دهان و ایجاد محیطی مناسب برای جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک انجام می شود.

در صورت نیاز اگر قرار باشد هر کدام از این درمان ها یا فرآیندهای اضافی قبل از جراحی ایمپلنت انجام شود، هزینه های نهایی شما ممکن است زیاد شود. در واقع به جز پرداخت هزینه ایمپلنت دندان، نیاز است تا هزینه درمان های احتمالی را پرداخت کنید. در جدول زیر پروسه هایی احتمالی مورد نیاز پیش از کاشت را به همراه هزینه حدودی مشاهده فرمایید. توضیحات مرتبط با هر مورد زیر جدول درج شده است.

نوع درمان یا پروسههزینه به تومان
هزینه جراحی سینوساز 4 میلیون
قیمت پیوند استخواناز 3.5 میلون
هزینه کشیدن دندان سادهاز 700
قیمت کشیدن دندان نیش نهفتهاز 2 میلیون
تعرفه خارج کردن ریشه دنداناز 1.5 میلیون
هزینه سینوس لیفت بازاز 4 میلیون
هزینه سینوس لیفت بستهاز 3.5 میلیون

توضیحات: در صورت نیاز به هر یک از موارد بالا، هزینه ایمپلنت دندان شما افزایش خواهد یافت.

 کشیدن دندان

اگر دندان به شدت پوسیده و یا آسیب دیده باشد، می توان آن را کشید و سپس بلافاصله یا با فاصله طولانی بعد از کشیدن، جای خالی آن را با ایمپلنت پر کرد. کشیدن دندان نیز شامل هزینه می شود و بر هزینه ایمپلنت دندان اضافه خواهد کرد.

پیوند استخوان

در مواردی که استخوان فک فاقد حجم یا تراکم کافی برای حمایت از ایمپلنت است، ممکن است پیوند استخوان ضروری باشد. این روش شامل افزودن مواد پیوند استخوان به ناحیه دچار تحلیل به جهت تحریک رشد استخوان جدید و ایجاد یک یک استخوان محکم تر برای جایگذاری ایمپلنت است.

عمل سینوس لیفت

زمانی که فک بالا فاقد ارتفاع استخوانی کافی در ناحیه خلفی باشد، ممکن است نیاز به لیفت سینوس باشد. این روش شامل بلند کردن غشای سینوس و اضافه کردن مواد پیوند استخوانی برای افزایش ارتفاع و استحکام استخوان است. اگر عمل لیفت سینوس شما توسط متخصصی انجام شود که کار کاشت ایمپلنت را انجام می دهد، می تواند روی هزینه ایمپلنت دندان (در مجموع) تخفیف لحاظ کند.

درمان های لثه و پریودنتال

اگر بیماری لثه یا عفونت پریودنتال وجود داشته باشد، باید قبل از کاشت ایمپلنت، این مشکلات درمان شود. جرم گیری و روت پلنینگ درمان های تخصصی هستند که ممکن است برای حذف باکتری ها و تارتار از ریشه دندان و ارتقای سلامتی و بافت لثه سالم انجام شود. هر کدام از این روش های در صورتی که مورد نیاز باشند مشمول هزینه اضافی می شوند.

درمان ارتودنسی

متخصصان توصیه می کنند چنانچه دندان ها به شدت نامرتب هستند و یا جای کافی برای کاشت ایمپلنت وجود ندارد، ابتدا دندان ها را مرتب کنیم. اینکار باید توسط یک متخصص ارتودنسی انجام شود. اگر نیاز باشد تا ارتودنسی انجام دهید، باید حداقل 1 سال صبر کنید تا بعد از اتمام دوره درمان و مرتب شدن دندان ها، بتوانید ایمپلنت بکارید. در صورت نیاز هزینه ارتودنسی بیشتر از هزینه ایمپلنت دندان است.

اما اگر نامرتبی جزئی است نیازی به صرف هزینه بالا برای درمان های ارتودنسی نیست و می توانید بلافاصله بعد از پرداخت قیمت یا هزینه ایمپلنت دندان، جای خالی دندان از دست رفته را با ایمپلنت پر کنید.

انواع ترمیم دندان

اگر دندان های اطراف نیاز به ترمیم های دندانی مانند پرکردن، روکش یا بریج دارند، اغلب توصیه می شود قبل از کاشت ایمپلنت به این مسائل رسیدگی شود تا از ایمپلنت به خوبی در طرح لبخند قرار گرفته و زیبایی آن بیشتر شود.

+ موقعیت جغرافیایی

در شهرها و مراکز استان به دلیل بالا بودن هزینه های زندگی، هزینه های اجاره مطب و سایر هزینه های اضافی دیگر، همیشه هزینه ایمپلنت دندان بیشتر است. البته در همین شهرها ممکن است به دلیل بالا بودن تقاضای کاشت ایمپلنت و افزایش رقابت فی مابین متخصصان، هزینه ها به صورت مقطعی کاهش یابد یا شامل تخفیف های قابل توجه باشد.

+ پوشش بیمه

برخی بیمه های تکمیلی می توانند هزینه ایمپلنت دندان را تحت پوشش قرار دهند مخصوصا زمانی که دندان کشیده می شود و بعد از آن اقدان به کاشت ایمپلنت می گردد. باید از بیمه خود پرس و جو کنید و ببینید آیا قیمت ایمپلنت دندان را برایتان کاهش می دهند؟ آیا شرایط خاصی برای تحت پوشش دادن این درمان دارند یا خیر؟

پاسخ به سوالات رایج درباره هزینه ایمپلنت دندان در سال 1403

حداقل هزینه کاشت ایمپلنت در سال 1403 چقدر است؟

حداقل هزینه بدون در نظر گرفتن روکش یا پروتز نهایی، 7 میلیون تومان است.

آیا ایمپلنت ارزان ارزشش را دارد؟

خیر به هیچ عنوان ایمپلنت های ارزان توصیه نمی شوند زیرا از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و احتمال بروز عوارض در طول کاشت و بعد از کاشت در آن ها بالاست.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.