جدول هزینه کشیدن دندان در سال 1403 (جراحی دندان + کشیدن معمولی)

ویکی دندان 1403/01/11 0 دیدگاه
هزینه کشیدن دندان در سال 1403

کشیدن دندان یک روش رایج دندانپزشکی است که شامل برداشتن دندان از حفره آن است. می توان آن را به دلایل مختلفی مانند پوسیدگی شدید، عفونت، ازدحام بیش از حد، یا ایجاد فضا برای درمان ارتودنسی انجام داد. دلیل هر چه که باشد، یکی از نگرانی های اصلی بیماران قبل از درمان کشیدن، هزینه مربوط به آن است. در این مقاله همه چیز درباره هزینه کشیدن دندان به روش های مختلف درج شده و درباره عوامل موثر بر آن نیز توضیحاتی ارائه داده ایم.

جدول هزینه کشیدن دندان در سال 1403

نوع درمانقیمت به تومان
هزینه کشیدن هر دندان جلواز ۶۰۰
قیمت کشیدن هر دندان عقباز ۹۰۰
کشیدن دندان عقلاز ۱.۵
جراحی دندان نهفته و نیمه نهفتهاز ۴
قیمت جراحی نسج نرماز ۲
جراحی نسج سختاز ۲.۵
درمان حفره خشک هر جلسهاز ۸۰۰
خارج کردن ریشه باقیماندهاز ۱
در معرض قرار دادن دنداناز ۵

بررسی عوامل موثر بر هزینه کشیدن دندان در سال 1403

قیمت کشیدن دندان بسته به عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد. مهم ترین عوامل موثر بر کم و زیاد شدن این قیمت ها عبارتند از:

+‌ نوع/ شکل / تعداد ریشه دندان

نوع دندان کشیده شده یکی از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه کشیدن دندان است. قیمت کشیدن یک دندان ساده و تک ریشه مانند هر یک از دندان های ثنایا یا پیش به طور قابل توجهی کمتر از کشیدن دندان هایی با چندین ریشه مانند دندان آسیاب خواهد بود. این مساله به این دلیل است که دندان های آسیاب به زمان، تلاش و تجهیزات تخصصی بیشتری برای کشیدن نیاز دارند که در نهایت منجر به قیمت درمان بیشتر می شود.

هزینه کشیدن دندان های جلو و عقب

+ وضعیت رویش دندان

محل قرارگیری دندان در دهان شما نیز در تعیین هزینه کشیدن دندان نقش دارد. دندان هایی که بیشتر قابل رویت و در دسترس هستند (مانند دندان های جلویی) راحت تر کشیده می شوند و نرخ درمان را کاهش می دهند. از سوی دیگر، دندان‌هایی که در پشت دهان قرار دارند (مانند دندان عقل) چالش‌ برانگیزتر هستند و ممکن است به تکنیک‌های تخصصی مانند جراحی نیاز داشته باشند که این مساله همانطور که در بخش بعدی اشاره شده می‌تواند هزینه ها را افزایش دهد.

+‌ پیچیدگی روش کشیدن

پیچیدگی درمان نیز می تواند بر هزینه کلی تأثیر بگذارد. کشیدن دندان به روش ساده و بدون نیاز به جراحی (مواردی که در آن ها دندان را می توان به راحتی با فورسپس خارج کرد) قیمت کمتری نسبت به جراحی خواهد داشت.

از طرفی کشیدن دندان به روش جراحی معمولاً برای دندان های نهفته یا نیمه نهفته یا شکسته مورد نیاز است. در این روش ها ممکن است دندانپزشک نیاز به ایجاد برش در لثه و برداشتن بافت استخوانی برای خارج کردن دندان داشته باشد. این روش وقت گیرتر است و نیاز به مهارت های تخصصی دارد و در نتیجه هزینه بیشتری را به همراه دارد.

کشیدن دندان با جراحی

+ موقعیت منطقه ای

هزینه کشیدن دندان بسته به موقعیت جغرافیایی می تواند متفاوت باشد. خدمات دندانپزشکی در مناطق شهری گرانتر از خدمات دندانپزشکی در مناطق دور افتاده و روستایی است. این امر عمدتاً به دلیل افزایش هزینه های زندگی و تعرفه های سربار در شهرها است. بنابراین، اگر در یک منطقه بزرگ شهری زندگی می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که برای خارج کردن دندان بیشتر از فردی که در یک شهر کوچک زندگی می کند، هزینه بپردازید. حتی در مناطق مختلف شهری مانند تهران باید انتظار داشته باشید که هزینه ها متفاوت باشد مثلا از شمال به جنوب نرخ خدمات بسیار متغییر است.

+ هزینه های اضافی

در نهایت، ممکن است هزینه های اضافی مرتبط با کشیدن دندان وجود داشته باشد که این ها نیز می تواند بر هزینه نهایی تأثیر بگذارد. برخی از این موارد اضافی اضافی می تواند شامل استفاده از داروهای مسکن، آنتی بیوتیک و داروهای دیگر بعد از کشیدن دندان باشد.می توانید انتظار داشته باشید که بدون نسخه این داروها را با قیمتی بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزارتومان خریداری کنید که بالاخره قیمت کلی شما را افزایش خواهد داد.

روش های کاهشی قیمت کشیدن دندان

  • کشیدن دندان در درمانگاه دولتی
  • استفاده از بیمه تکمیلی
  • کشیدن دندان نزد یک دندانپزشک عمومی به جای یک متخصص
  • استفاده از بیمه های دندانپزشکی
  • مراجعه به موقع برای انجام درمان قبل از ریختن بیشتر دندان (چون دندان ریخته شده اغلب با جراحی خارج می شود و قیمت جراحی بیشتر از هزینه کشیدن دندان به روش معمولی است)
جراح دهان و دندان

پاسخ به سوالات رایج درباره هزینه کشیدن دندان

هزینه کشیدن دندان در درمانگاه دولتی چقدر است؟

اگر بتوانید با دریافت نوبت به موقع از یک درمانگاه دولتی دندان خود را بکشید احتمالا هزینه های خود را کاهش خواهید داد زیرا این درمانگاه ها هزینه های دندانپزشکی کمتری نسبت به کلینیک ها و مراکز غیر دولتی دریافت می کنند. می توانید انتظار داشته باید که در این مراکز قیمت ها تا از ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان ارزان تر باشد.

هزینه کشیدن دندان با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

اگر در مراکز سازمان تامین اجتماعی درمان های دندانپزشکی خود را انجام دهید احتمال برخی از آن ها رایگان خواهد بود. حتی اگر رایگان نباشد مقدار زیادی از هزینه توسط خود سازمان تحت پوشش قرار می گیرد.

هزینه کشیدن دندان شکسته چقدر است؟

دندان شکسته هزینه ای برابر با کشیدن دندان های معمولی دارد اما اگر نیاز به جراحی باشد و یا پیچیدگی هایی در حین خارج کردن آن ایجاد شود قیمت می تواند تا ۵۰۰ هزارتومان افزایش یابد. کشیدن دندان شکسته برای برآورد قیمت نیاز به ارزیابی دقیق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.