جدیدترین هزینه لمینت دندان در سال ۱۴۰۳ (حداقل میزان هزینه چقدر است؟)

ویکی دندان 1403/01/26 0 دیدگاه
هزینه لمینت دندان در سال 1403

اگر به دنبال اصلاح طرح لبخند با لمینت ها هستند خوب جایی آمده اید. در این صفحه آخرین هزینه لمینت دندان در سال 1403 درج شده و عوامل موثر بر آن نیز توضیح داده شده اند. در آخر نیز، روش های کاهش هزینه را لیست کرده ایم.

جدول هزینه لمینت دندان در سال ۱۴۰۳

در نظر داشته باشید که این قیمت ها که از کم به زیاد درج شده است حدودی هستند و ممکن است بسته به عواملی که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم بیشتر یا کمتر شوند. با توجه به نوسانات ارزی حتما بعد از تغییر قیمت ها این جدول آپدیت خواهد شد.

جنس لمینتقیمت لمینت دندان برای هر دندان
هزینه لمینت دندان زیرکونیااز ۶.۵ میلیون
قیمت لمینت دندان سرامیکی Vitaاز ۶.۵ میلیون
قیمت  لمینت دندان ایمکساز ۷ میلیون
نرخ  لمینت دندان سرامیکی ipsاز ۸ میلیون
 هزینه لمینت دندان فلدسپاتیکاز ۱۰ میلیون

عوامل موثر بر هزینه لمینت دندان در سال ۱۴۰۳

معمولاً زمانی که برای نصب لمینت به یک دندانپزشک یا یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنید، قیمتی کلی به شما اعلام می شود. این قیمت بر اساس هر واحد لمینت است. مثلا گفته می شود هزینه هر واحد لمینت 7 میلیون تومان است. این مبلغ اعلام شده از مجموع چند هزینه دیگر به دست می آید و مستقیم به شما اعلام می شود. اما این هزینه واقعا تابع چه فاکتورهایی است؟ در این بخش مهم ترین فاکتورهای موثر بر قیمت لمینت دندان را با هم مرور خواهیم کرد:

+ تعداد دندان های آسیب دیده

اولین عامل تعداد دندان هایی است که نیاز به زیباتر شدن یا اصلاح شکل ظاهری دارند. برای هر دندان آسیب دیده، یک واحد لمینت در نظر گرفته می شود. قبل از اینکه این واحد ساخته شود، دندان توسط دندانپزشک به مقدار کمی تراشیده می شود. این تراش از سطح قدامی (یا جلویی) دندان انجام می شود و خیلی نباید نگران آن باشید، زیرا امروزه با فناوری های جدید، مقدار کمی از ضخامت مینای دندان تراشیده می شود.

هزینه لمینت دندان های جلو

سپس دندانپزشک از دندان آماده شده قالب گرفته و برای ساخت لمینت به لابرتوار ارسال می کند. لابراتوار بر اساس قالب، یک واحد لمینت آماده کرده و به مطب دندانپزشک شما ارسال می کند تا ایشان کار نصب نهایی لمینت را انجام دهد.

هرچه تعداد واحد دندان های دچار آسیب بیشتر باشد، قاعدتا هزینه لمینت دندان هم بالا می رود زیرا آماده سازی دندان ها و لمینت ها زمان خواهد برد و مستلزم صرف هزینه خواهد بود.

+ جنس لمینت

با اینکه لمینت ها در کل سرامیکی هستند اما ممکن است ترکیب مواد بکار رفته در آن ها کم و زیاد یا متفاوت باشد. از این رو چندین نوع لمینت بر اساس ترکیب مواد بکار رفته در آن ها وجود دارد. اگر به جدول هزینه لمینت دندان در سال 1403 در ابتدای صفحه دقت کنید، ما هزینه ها را بر اساس جنس نوشته ایم. در این جدول ارزان ترین لمینت ها، سرامیکی معمولی هستند و گران ترین نیز فلدسپاتیک.

+ تخصص، مهارت و تجربه دندانپزشک

اصلاح طرح لبخند با لمینت ممکن است توسط دندانپزشکان زیادی انجام شود. اینکار از عهده یک دندانپزشک عمومی، متخصص ترمیمی و زیبایی، متخصص پروتزهای دندان و … بر می آید. اگر درمان را به یک دندانپزشک عمومی بسپارید احتمالا هزینه ها کمی برای شما کاهش پیدا کند زیرا این دندانپزشکان نسبت به متخصصان در کل هزینه ویزیت و درمان کمتری دریافت می کنند.

متخصصان ترمیمی و زیبایی و متخصصان پروتز چندین سال تحصیلات بیشتری را پشت سر گذاشته اند و هر روز درمان های زیبایی و ترمیمی مختلفی انجام می دهند بنابراین کاری که انجام می دهد اغلب بهتر و تخصصی تر است. بنابراین هزینه لمینت دندان دریافتی توسط این متخصصان بیشتر است.

+ کیفیت نتایج (از نظر طبیعی بودن)

به عنوان کسی که به دنبال اصلاح طرح لبخند هستید، هرچه به دنبال نتایج بهتری باشید باید بیشتر هزینه کنید. زیرا طبیعی در آمدن کار نیاز به صرف زمان، دقت و تخصص بیشتری دارد. اما اگر بخواهید فقط خیلی ساده و بدون در نظر گرفتن هارمونی لبخند، دندان ها را لمینت کنید ممکن است هزینه پرداختی شما کمتر شود.

قیمت لمینت طبیعی

+ منطقه جغرافیایی که لمینت انجام می دهید

بسیار واضح است که در شهر های پر جمعیت و گران تر، به دلیل بالا بودن هزینه های اجاره، برق، گاز، متریال دندانپزشکی و … هزینه های درمان نیز بالاتر می رود. بنابراین در شهری مانند تهران به نسبت شهرهای دور افتاده تر قیمت لمینت دندان بالاتر خواهد بود.

حتی در خود شهر تهران نیز هزینه ها ممکن است از یک منطقه به منطقه دیگر کمی متفاوت باشد. بنابراین اگر میخواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید باید قیمت ها را از مطب های مختلف در نقاط مختلف تهران پرس و جو کنید.

چطور قیمت لمینت را کاهش دهیم؟

  • دنبال کردن شبکه های اجتماعی یا وب سایت کلینیک ها و دندانپزشک: زیرا برای مناسبت ها و شرایط خاص ممکن است تخفیفات خوبی در نظر بگیرند
  • انجام درمان در نزد دندانپزشکان عمومی یا متخصصان کم تازه کار که ممکن است هزینه لمینت نزد آن ها کمتر باشد
  • مراجعه به شهر دیگر که هزینه های مناسبی دارد
  • قسط بندی هزینه

چرا ونیر کامپوزیت بهترین روش جایگزین لمینت دندان است؟

برای افرادی که بودجه کافی دارند و برایشان چندان مهم نیست هزینه ها چقدر زیاداست، لمینت بهترین روش اصلاح طرح لبخند است و توصیه می شود که حتما دندان هایشان را لمینت کنند. اما اگر بالا بودن هزینه برای شما مساله ساز است، می توانید به فکر کامپوزیت ونیر باشد. کامپوزیت ونیر بهترین روش جایگزین برای لمینت هاست و هزینه نسبتا پایین تری در مقایسه با لمینت ها دارد.

عکس کامپوزیت ونیر دندان

فقط باید این نکته را بدانید که کامپوزیت ونیرها نتایج خیلی طبیعی ندارند و کیفیتشان به پای لمینت ها نمی رسد و در اصل یکی از علل پایین بودن هزینه آن ها در مقایسه با هزینه لمینت دندان همین مساله است.

پاسخ به سوالات رایج درباره هزینه لمینت دندان

چرا قیمت لمینت نسبت به کامپوزیت ونیر بیشتر است؟

البته لمینت ها از هر نظر بهتر است کامپوزیت ونیر ها هستند بنابراین طبیعی است که هزینه بیشتری داشته باشند. اما دلیل اصلی تفاوت قیمت چشمگیر بین این دو ونیر روش کار آن هاست. لمینت ها باید بر اساس مشخصات و قالب هایی که دندانپزشک به لابراتوار می فرستند به صورت تخصصی ساخته شوند و در واقع بیشتر هزینه ای که برای لمینت ها پرداخت می کنید صرف کارهای لابراتواری می شود عملا درصد کمتری از آن به دندانپزشک می رسد. اما در کامپوزیت ونیر نیاز به لابراتوار نیست وهمه چیز توسط دندانپزشک و هزینه کمتر انجام می شود.

آیا بیمه هزینه لمینت دندان را کاهش می دهد؟

قطعا خیر، لمینت ها درمانی هستند که به اغلب به منظور زیبایی انجام داده می شوند بنابراین از طرف بیمه ها تحت پوشش قرار داده نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.