جدیدترین هزینه عصب کشی دندان در سال ۱۴۰۳ | ترمیم دندان با حداقل هزینه

ویکی دندان 1403/01/20 0 دیدگاه
آخرین هزینه عصب کشی دندان در سال 103

عصب کشی دندان یکی از رایج ترین درمان های دندانپزشکی است و هدف از انجام آن جلوگیری از کشیده شدن دندان است. هزینه عصب کشی دندان می تواند بسیار گسترده باشد و ما در این مقاله آخرین هزینه های مربوط به این درمان و عوامل موثر بر آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

جدول هزینه عصب کشی دندان در سال ۱۴۰۳

درمان ریشه دندان های ۱و۲و۳و۴و۵و۶هزینه متخصص
هزینه عصب کشی دندان 1 کانالاز ۱.۵
قیمت عصب کشی دندان 2 کانالاز ۲
تعرفه عصب کشی دندان 3 کانالاز ۲.۵
نرخ عصب کشی دندان 4 کانالاز ۳
هزینه عصب کشی دندان های ۱ تا ۶
درمان ریشه دندان 7هزینه متخصص
هزینه درمان ریشه 1 کانالاز ۲
هزینه عصب کشی دندان 2 کانالاز ۲.۵
قیمت عصب کشی دندان 3 کانالاز ۳
تعرفه عصب کشی دندان 4 کانالاز ۳.۵
هزینه عصب کشی دندان ۷
درمان ریشه دندان های 8هزینه متخصص
هزینه عصب کشی 1 کانالاز ۲
قیمت عصبکشی 2 کانالاز ۲.۳
تعرفه عصبکشی 3 کانالاز ۳
نرخ عصبکشی دندان 4 کانالاز ۳.۷
هزینه عصب کشی دندان ۸
درمان ریشه مجددهزینه تخصصی
قیمت عصب کشی یک کانالهاز ۲
نرخ عصب کشی دو کانالهاز ۲.۵
قیمت عصب کشی سه کانالهاز ۳.۵
نرخ عصب کشی چهار کانالهاز ۴.۵

بررسی مهم ترین عوامل موثر بر قیمت عصب کشی دندان در سال ۱۴۰۳

+ تعداد ریشه ها

دندان‌ها در نواحی مختلف دهان شکل‌، اندازه‌ و تعداد ریشه های متفاوتی دارند که انجام درمان عصب کشی را تحت تاثیر قرار می دهد. تعداد ریشه ها یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه عصب کشی دندان است.

دندان های جلویی که شامل دندان های ثنایا و نیش هستند، به دلیل داشتن یک ریشه و ساختار مستقیم، معمولا راحت تر درمان می شوند و هزینه عصب کشی دندان های جلویی کلا کمتر است.

از سوی دیگر، دندان‌های عقب، از جمله دندان‌های پرمولر و مولر، ریشه‌های متعدد و سیستم‌های کانال ریشه پیچیده‌تری دارند که درمان آن‌ها را دشوارتر می‌کند. این پیچیدگی منجر به طولانی تر و پیچیده تر شدن درمان ریشه شده و در عمل هزینه عصب کشی آن ها بیشتر می شود.

+ موقعیت دندان ها

به جز تعدا ریشه ها، موقعیت دندان نیز می تواند بر میزان موفقیت درمان ریشه تاثیر بگذارد. دندان‌های جلویی که در دسترس‌تر هستند، نسبت به دندان‌های عقبی، درصد موفقیت بیشتری دارند. اما دندان های خلفی (به ویژه دندان های عقل) به دلیل اینکه دسترسی به آن ها سخت تر بوده و دیرتر درمان می شوند، شامل هزینه بیشتر هم می شوند.

هزینه عصب کشی دندان های عقب

+ مرحله رشد دندان ها

مرحله رشد دندان ها نیز می تواند در هزینه عصب کشی نقش داشته باشد. در برخی موارد، دندان ممکن است ریشه رشد نیافته ای داشته باشد که به نام آپکس باز نیز شناخته می شود. این مساله انجام عصب کشی را چالش برانگیزتر می کند. ریشه رشد نیافته اغلب در بیماران جوان‌تری دیده می‌شود که دندان‌های دائمی آنها هنوز در حال رشد است و در نتیجه درمان قرار است پیچیده‌تر و زمان‌برتر باشد. این شرایط کافیست که قیمت عصب کشی بیشتر شود.

+ تخصص و مهارت دندانپزشک

درمان ریشه می تواند توسط یک دندانپزشک عمومی یا یک متخصص اندو (متخصص درمان ریشه) انجام شود. هزینه عصب کشی دندان زمانی که توسط یک دندانپزشک عمومی انجام شود نسبت به دریافتی یک متخصص اندو کمتر است.

متخصص اندو در واقع 3 تا 4 سال بیشتر از یک دندانپزشک عمومی درس خوانده و کار هر روزه اش، انجام انواع و اقسام درمان های ریشه است. اگر یک دندانپزشک عمومی در طول یک روز یک دندان را عصب کشی کند، ممکن است یک متخصص درمان ریشه بیش از 5 مورد و یا حتی بیشتر را درمان کند. این یعنی مهارت، تجربه و کیفیت درمان انجام شده توسط این متخصص بیشتر است بنابراین هزینه عصب کشی دندان توسط متخصص بالاتر از یک دندانپزشک عمومی است.

دستمزد متخصص عصب کشی

یک مساله دیگر که نشان می دهد بالا بودن هزینه عصب کشی انجام شده توسط متخصص اندو ارزشش را دارد این است که: تخصص دندانپزشک می‌تواند بر مواد و تکنیک‌های مورد استفاده در طول درمان ریشه تأثیر بگذارد.

یک متخصص اندودنتیست بسیار ماهر، درک عمیقی از جدیدترین و مؤثرترین مواد و تکنیک‌ها خواهد داشت که می‌تواند منجر به درصد موفقیت بالاتری شود. این بدان معنی است که بیمار کمتر دچار عوارض یا شکست می شود. در مقابل، یک دندانپزشک غیر متخصص ممکن است مواد ارزان‌تر یا تکنیک‌های قدیمی را انتخاب کند که همین موضوع می‌تواند خطر شکست و نیاز به درمان بیشتر را افزایش دهد.

+ درمان اولیه یا مجدد

اگر برای با اول است که عصب کشی انجام می دهید، مطابق با اولین جدولی که در ابتدای صفحه آمده، باید هزینه پرداخت کنید. اما اگر به هر دلیلی درمان ریشه قبلی شما با شکست مواجه شود و نخواهید دندان را بکشید، نیازمند درمان ریشه مجدد خواهید بود. معمولا درمان ریشه مجدد هزینه به مراتب بیشتری نسبت به درمان اولیه دارد. زیرا درمان مجدد معمولا توسط متخصص انجام می شود و پیچیدگی های خاص خودش را دارد.

+ موقعیت جغرافیایی جایی که درمان ریشه انجام می دهید

سرانجام یکی دیگر از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه عصب کشی دندان، موقعیت جغرافیایی کلینیک یا مطبی است که درمان خود را در آنجا انجام می دهید. اگر در تهران یا شهرهای گران قیمت و پرجمعیت دیگر هستید احتمالا هزینه ای که باید پرداخت کنید بسیار بیشتر از شهرهای کم جمعیت و دور افتاده تر از پایتخت باشد. دلیلش این است که هزینه های مطب، متریال، آب و گاز، اجاره و … در این شهرها بیشتر است و دندانپزشکان برای اینکه بتوانند از نظر مالی بین سود و زیاد تعادل برقرار کنند، هزینه ها را کمی بالاتر دریافت کنند.

هزینه عصب کشی دندان در تهران

پاسخ به سوالات رایج درباره قیمت عصب کشی دندان در سال 1403

هزینه عصب کشی با بیمه چقدر است؟

بیمه های تکمیلی می توانند برخی از هزینه ها درمان ریشه را تحت پوشش قرار دهند. حتی برخی تا سقف مشخصی هزینه عصب کشی چند دندان را به طور کامل پرداخت می کنند. اما میزان دقیق پوشش هزینه از یک بیمه تکمیلی به بیمه دیگر متغییر است. بهتر است دراین خصوص از بیمه خود سوال بپرسید.

قیمت عصب کشی دندان شیری مانند دندان دائمی است؟

خیر، قیمت عصب کشی دندان شیری به دلیل اینکه پیچیدگی کمتری دارد و ریشه ها به آن صورت وجود ندارند کمتر از عصب کشی دندان دائمی است

آیا هزینه عصب کشی و پر کردن دندان با هم محاسبه می شود؟

معمولا عصب کشی و پر کردن دو درمان مجزا هستند که توسط دو دندانپزشک انجام می شود. البته باید بدانید که ما بعد از درمان ریشه پر کردن معمولی نداریم و بیلداپ دندان داریم. اگر بیلداپ نباشد، دندان باید روکش شود که در این صورت باید حتما به نزد یک متخصص دیگر بروید. در نتیجه هزینه هر دو درمان را باید به طور جداگانه پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.