لیست بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران (لیست منتخب ویکی دندان)

ویکی دندان 1403/02/05 0 دیدگاه
عکس بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران

در این صفحه ابتدا لیست بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران را مشاهده خواهید کرد و در ادامه توضیحاتی میخوانید که درک شما از کلینیک ها را بیشتر می کند. با مطالعه مطالب داخل این صفحه می تواند انتخاب بهتری داشته باشید و درمان دندانپزشکی خود را با اطمینان آغاز کنید.

لیست بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران (معرفی، آدرس و شماره های تماس)

کلینیک دندانپزشکی شبانه روز تاج دنتال در تهران

1. دندانپزشکی شبانه روزی تاج دنتال ✅

تاج دنتال یکی از معتبرترین کلینیک های شبانه روزی در تهران است که به صورت 24 ساعته باز است. این مرکز حتی در روزهای تعطیل رسمی و مناسب های دیگر باز است و تعداد زیادی متخصص دندانپزشکی به همراه پرسنل آموزش دیده مشغول فعالیت هستند. چه برای دندان درد اورژانسی به دنبال یک مرکز شبانه روزی باشید یا برای انجام درمان های زیبایی، این کلینیک انتخاب مناسب و بسیار خوبی برای مراجعه خواهد بود.

+ آدرس کلینیک : تهران، جنت آباد مرکزی، تقاطع نیایش ( چهار راه ایرانپارس) طبقه فوقانی بانک سپه، پلاک ۲


لیست به مرور زمان آپدیت می شود

کلینیک دندانپزشکی چیست؟

به مراکزی که بیش از یک یونیت فعال دارند و تعدادی دندانپزشک عمومی و متخصص با هم مشغول ارائه خدمات هستند، کلینیک دندانپزشکی گفته می شود. این مراکز معمولا مساحت زیادی دارند و دارای چند بخش شامل مدیریت، انبار، پذیرش، سالن انتظار بزرگ، مرکز جراحی، مرکز تصویربرداری و …. اند.

با انواع کلینیک دندانپزشکی بیشتر آشنا شوید

کلینیک های دندانپزشکی همانطور که اشاره شد، در واقع هر مرکزی هستند که امکانات و یونیت های بیشتری دارند. این ها می توانند به چند دسته تقسیم شوند:

دندانپزشکی شبانه روزی: در تمام 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز حتی در ایام تعطیل باز هستند. مانند تاج دنتال که در لیست بهترین کلینیک دندانپزشکی تهران معرفی شد.

دندانپزشکی غیرشبانه روزی: در ایام تعطیل دایر نیستند و در طول شب هم کار نمی کنند.

دندانپزشکی تخصصی: ممکن است چند متخصص از یک رشته با هم یک کلینیک ایجاد کنند و فقط در یک یا چند فیلد خاص خدمات ارائه دهند. مثلا یک مرکز فقط برای ایمپلنت یا فقط برای درمان های زیبایی.

کلینیک دندانپزشکی چه فرقی با مطب های دندانپزشکی دارد؟

+ انجام تمام درمان ها در یک محل

فرض کنید شما دندان عقلتان به شدت عفونت کرده و نزدیک سینوس هم هست. به دندانپزشک عمومی مراجعه می کنید و به شما می گوید کشیدن این دندان ریسک دارد چون خیلی نزدیک به سینوس است و باید به جراح مراجعه کنید. شما را به یک جراح ارجاع می دهد و شما باید در به در دنبال یک جراح باشید!

بهترین مزیت یک کلینیک دندانپزشکی این است که چون تعداد زیادی پرسنل و دندانپزشک عمومی یا متخصص دارد، شما نیازی به ارجاع به بیرون کلینیک را ندارید. دندانپزشک عمومی از عهده جراحی بر نمیاید؟ بسیار خب شما به اتاق بغلی ارجاع داده می شوید که متخصص جراح آماده ویزیت شماست! به همین راحتی

+ هزینه های مقرون به صرفه تر

کلینیک ها همیشه هزینه هایشان کمتر از مطب های شخصی است. زیرا تعداد مراجعان کلینیک ها بیشتر است و می توانند تعداد زیادی بیمار و مراجع را حمایت کنند. بنابراین از نقطه نظر اقتصادی، درمان های انجام شده در کلینیک ها به صرفه تر هستند. حتی چون تمام درمان ها در یک جا انجام می شود، امکان اینکه شما به جای دیگری بروید و هزینه های اضافه پرداخت کنید کمتر می شود. مثلا تصور کنید بخواهید بروید چندخیابان بالاتر عکس دندان بگیرید.همین مساله پول و زمان شما را هزینه می کند.

+ امکان استفاده از بیمه های تکمیلی

مطب های خصوص تقریبا با هیچ بیمه ای طرف قرارداد نیستند. این یعنی شما مجبور هستید حتی اگر بیمه تکمیلی داشته باشید به صورت آزاد تمام هزینه های دندانپزشکی خود را پرداخت کنید. اما خوشبختانه یک کلینیک دندانپزشکی همیشه با بیمه ها قرارداد می بنند. دلیلش هم این است که مراجعان بیشتری را به خود جذب کنند و رضایت آن ها را بالا ببرند. (این مساله مخصوصا درباره مراکزی که نامشان در لیست بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران آمده صدق می کند.)

+ منعطف بودن ویزیت ها

به دلیل اینکه تعداد یوینت ها و به طبع دندانپزشکان در کلینک ها بیشتر است، احتمال اینکه زمان ویزیت ها مطابق میل شما باشد بیشتر است. یعنی می توانید همین امروز برای گرفتن نوبت زنگ بزنید، و چند ساعت بعد با ورود به کلینیک سریع ویزیت شده و درمانتان را آغاز کنید. این مورد در خصوص مطب های شخص صدق نمی کند زیرا صف مراجعان در مطب ها همیشه زیاد است.

+ در دسترس بودن

خوشبختانه به نسبت مطب های شخصی که ساعات کاری بسیار محدودی دارند، کلینیک ها ساعات کاری طولانی تری دارند. حتی همانطور که اشاره کردیم اگر کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی باشد، تقریبا در روزهای تعطیل و بعد از نیمه شب هم در دسترس هستند.

4 نکته که برای پیدا کردن بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران به کارتان خواهد آمد!

پیش از بررسی نکات، لازم است یک موضوع را مطرح کنیم. ببینید استانداردهای دقیقی برای پیدا کردن بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران یا هر شهر دیگری وجود ندارد. گاهی اوقات شما با شخصی که اتفاقا بسیار امین است صحبت می کنید و او به شما می گویید که فلان کلینیک بهترین است و من درمان هایم را آنجا انجام می دهم. در واقع به شما اطمینان می دهد که شما هم برای درمان به آنجا بروید. باید بدانید که آن مرکز از نظر آشنای شما بهترین است و ممکن است برای به آنجا رفته و متوجه شوید درمان بی کیفیت برایتان انجام داده اند.

مقصودمان از مطرح کردن این بحث، در واقع این بود که به شما نشان دهیم همه چیز به خودتان بستگی دارد. اینکه انتظار شما از بهترین کلینیک چیست؟ از چه چیزی خوشتان می آید از چه چیزی اصلا خوشتان نمی آید. استانداراهای شخصی با هم فرق دارند. اما خب توجه به نکات زیر در کنار انتظارات خودتان می تواند به شما در یافتن بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران مفید واقع شود.

1. به هدف خود از مراجعه به کلینیک توجه کنید!

اگر هدفتان از رفتن به کلینیک رسیدگی به موارد اورژانسی است، اینجا دیگر بحث پیدا کردن بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران مطرح نیست. اینحا ضرورت، یافتن یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی است که خیلی سریع به آنجا مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرید. اما اگر می خواهید درمان های باکیفیت (مخصوصا درمان های زیبایی) انجام دهید، می توانید کمی صبر کنید و با دیدن نمونه کارها و بررسی بازخوردها سر حوصله بهترین کلینیک را از نظر خود پیدا کنید.

2. از خیر تلفن بگذرید و حضورا به کلینیک مراجعه کنید

ما عادت داریم که بیشتر چیزها را پشت تلفن و یا در اینترنت مدیریت کنیم. مراجعه به مراکز درمانی هم یکی از این موارد است. ولی تجربه ثابت کرده که تلفنی نمی شود اطلاعات کافی درباره مراکز درمانی به دست آورد. صادقانه بگوییم، مخصوصا اگر بحث پیدا کردن بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران مطرح باشد واقعا با یک تلفن ساده نمی توان کاری از پیش برد. پس تکلیف چیست؟

توصیه می کنیم حضوری به کلینیک مراجعه کنید. اصلا فرض کنید شما 3 کلینیک پیدا کرده اید و میخواهید بدانید کدامشان بهترین است. مراجعه حضوری تضمین می کند شما با مقایسه همه چیز، صرف نظر از توصیه های دیگران، خودتان بهترین کلینیک دندانپزشکی را از میان آن 3 مورد پیدا کنید.

می توانید رفتار پرسنل، محیط کلینیک، دندانپزشکان مرکز و از همه مهم تر سایر مراجعان را از نزدیک ببینید. شما می توانید بازخورد مراجعان و بیماران آن کلینیک را جویا شوید و این یک معیار برای انتخاب بهتر است.

3. اگر همه چیز شفاف بود، بهترین کلینیک را انتخاب کرده اید!

شفافیت پروسه در مراکز درمانی بسیار مهم است. منظور از شفافیت فقط راست و صادق بودن در هنگام محاسبه هزینه ها نیست. یک کلینیک دندانپزشکی (از هر نوعی که باشد) باید تمام پروتکل هایش از بهداشتی گرفته یا پذیریش تا درمان تا پشتیبانی و … همگی بایدو باید مشخص باشند.

حتما برایتان پیش آمده که به یک درمانگاه مراجعه می کنید و هر نوع اطلاعیه که فکرش را بکنید روی تابلوی اعلانات و در یا دیوارش نصب کرده اند. این ها برای شفافیت کافی نیست. هر کلینیک (مخصوص آن هایی که خودشان ادعا می کنند بهترین کلینیک دندانپزشکی را دارند) موظف است که تمام فرآیند درمان از پذیرش تا تسویه حساب را به شما توضیح دهید و یا خیلی شفاف آن را در قالب برگه یا هر فایل دیگری در اختیار شما قرار دهد.

شما باید بدانید چطور پذیرش می شوید، دندانپزشک معالج شما کیست، طرح درمان شما به چه صورت است. هزینه ها شامل چه مواردی می شود و مبلغ نهایی چقدر است. چطور باید آن را پرداخت کنید. نحوه پشتیبانی بعد از درمان (اگر مشکلی پیش آمد) چطور است و طی چه مراحلی به مشکل شما رسیدگی می شود و ….

اگر از تمام این موارد مطمئن شدید می توانید با خیال راحت درمان خود را شروع کنید و اطمینان حاصل کنید که مثلا پا به بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران گذاشته اید! به همین شفافیت!

4. کلینیک هرچه به محل زندگی یا کار شما نزدیک تر، بهتر!

کلینیک های زیادی در سطح شهر تهران وجود دارند اما به عنوان یک توصیه، سعی کنید کلینیکی نزدیک به محل زندگی، کار یا تحصیل خودتان پیدا کنید. زیرا رفت و آمد به مطب برایتان آسان تر خواهد بود و اگر مشکلی در خصوص درمان پیش بیاید، می توانید خیلی زود خود را به کلینیک رسانده و برای برطرف کردن مشکل اقدام کنید.

اما تصور کنید شما شرق تهران باشید و طبق توصیه رفته اید بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران که مثلا در شمالی ترین ناحیه است درمان خود را انجام دهید. رفت و آمد در این مسیر حداقل نصف روز کاری را از شما خواهد گرفت (اگر بیشتر نشود.).

…. سوالی دارید؟

چنانچه درباره لیست بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران سوالی دارید و یا نیاز به راهنمایی در خصوص پیدا کردن یک مرکز دندانپزشکی دارید خوشحال می شویم زیر همین پست آن را با ما در میان بگذارید. تیم ویکی دندان در اولین فرصت پاسخ سوالات شما را خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.