با 12 مورد از مهم ترین و شاخص ترین مزایای ارتودنسی آشنا شوید!

ویکی دندان 1403/01/05 0 دیدگاه
مزایای ارتودنسی دندان

امروزه دیگر درمان های ارتودنسی مفاهیم ناشناخته به شمار نمی روند و تقریبا همه با آن ها آشنایی دارند. مردم حتی می دانند که این درمان ها چه مزایا و معایبی دارند. اما اگر به فکر مرتب کردن دندان های خود هستید و هنوز از مزایای بالقوه درمان های ارتودنسی مطمئن نیستید پیشنهاد می کنیم که این مقاله را بخوانید. در این نوشتار ما با هم مهم ترین فواید و مزایای ارتودنسی دندان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

+ بهبود سلامت دهان و دندان

نتایجی که از طریق درمان های ارتودنسی به دست می آید، باعث می شود که بهداشت دهان و دندان بهتری انجام شود. با دندان های صاف، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور موثر آسان تر می شود و خطر ابتلا به بیماری لثه و پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

+ بهبود طرح لبخند و ظاهر چهره

تاثیر یک لبخند صاف و زیبا بر هیچ کسی پوشیده نیست. درمان ارتودنسی نه تنها ناهنجاری ها را اصلاح می کند، بلکه ظاهر کلی دندان های شما را نیز بهبود می بخشد. با یک لبخند زیباتر قطعا انسان بهتری خواهید بود و می توانید از جذابیت لبخند و چهره خود در تعاملات اجتماعی بهره مند شوید.

+ اصلاح مشکلات بایت (مال اکلوژن)

مال اکلوژن، یا مشکلات مربوط به موقعیت فک ها نسبت به هم، می تواند باعث ناراحتی و مشکل در جویدن غذا شود. اما خب یکی از اصلی ترین فواید و مزایای ارتودنسی رفع این مشکلات است. با اصلاح بایت، نه تنها از جویدن راحت تر لذت خواهید برد، بلکه از مشکلات بعدی مانند درد فک و ساییدگی دندان ها که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح داده ایم نیز جلوگیری خواهید کرد.

+ بهبود گفتار

آیا می دانستید که ارتودنسی می تواند به مشکلات گفتاری کمک کند؟ در واقع نامرتبی دندان ها می تواند بر روی وضوح گفتار تاثیر بگذارد و بسیاری از افراد که دندان های نامرتب دارند در ادای صحیح برخی حروف و کلمات مشکل دارند. خوشبختانه یکی از فواید ارتودنسی دندان این است که دندان ها را کاملا مرتب می کند و به این شکل ادای حروف و کلمات با وضوح بهتر و بیشتری صورت می گیرند. بنابراین در بیشتر اوقات افراد می توانند با دندان های مرتب، با مشکلات گفتاری خداحافظی کنند.

+ تسکین اختلال مفصل گیجگاهی فکی

اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) می تواند باعث درد فک، سردرد و مشکل در باز و بسته کردن دهان شود. ارتودنسی با تراز کردن بایت و کاهش فشار روی مفاصل فک، نقش حیاتی در مدیریت اختلالات TMJ ایفا می کند. بنابراین یکی از مزایای ارتودنسی این است که شما ناراحتی ناشی از TMJ را تسکین می دهد و باعث بهبود عملکرد فک خواهد شد.

+ جلوگیری از سایش بیش از حد دندان

نامرتبی دندان ها می تواند منجر به سایش، ترک خوردگی، شکستکی و لب پر شدگی آن ها شده و به این ترتیب فرسایش مینای دندان و حساسیت رخ می دهد. درمان ارتودنسی این ناهماهنگی ها را اصلاح می کند و یکپارچگی دندان های شما را حفظ می کند بنابراین دندان ها کمتر در معرض سایش قرار می گیرند و قاعدتا طول عمر آن ها نیز بیشتر می شود.

+ کمک به رفع مشکلات تنفسی

ارتودنسی می تواند تاثیر مثبتی بر مشکلات مربوط به تنفس مانند آپنه خواب و خروپف داشته باشد. با تراز کردن فک ها و باز کردن راه های هوایی، درمان ارتودنسی می تواند به کاهش مشکلات تنفسی و بهبود سلامت کلی تنفس کمک کند. در واقع یکی از فواید ارتودنسی این است که شما می توانید راحت تر از قبل نفس بکشید!

+ تقویت عملکرد هضم و بهبود وضعیت گوارش

به طور کلی دندان ها نقش مهمی در جویدن و هضم غذا دارد. درمان ارتودنسی تضمین می کند که دندان های شما به درستی به هم می رسند و امکان جویدن کارآمد و تجزیه غذا را فراهم می کند. با بهبود هضم، ارتودنسی باعث جذب بهتر مواد مغذی و سلامت کلی بدن شما می شود. بنابراین کمک به بهبود گوارش غذا یکی از اصلی ترین مزایای ارتودنسی دندان است.

+ پیشگیری از بروز آسیب های دندانی بیشتر در ورزشکاران

هماهنگی بین فک ها و مرتب بودن دندان ها برای ورزشکاران یک مساله ضروری است. ثابت شده که ورزشکاران با وجود ناهماهنگی بین فکی و یا داشتن دندان های شلوغ که در معرض ضربه هستند، بیشتر آسیب می بینند. در واقع این دو وضعیت باعث شکستگی دندان ها و یا آسیب های جدی فکی می شود. اما بعد از درمان ارتودنسی، دندان ها مرتب شده و فک ها در موقعیت مناسب قرار خواهند داشت و بنابراین یکی از فواید ارتودنسی دندان کاهش خطر آسیب به صورت، دندان ها و فک ورزشکاران است.

+ صرفه جویی در هزینه ها (در درازمدت)

درمان ارتودنسی سرمایه گذاری در سلامت دندان های آینده شماست. زمانی که ارتودنسی می کنید به راحتی می توانید کیفیت بهداشت دهان و دندان را افزایش دهید و به خوبی به حفظ دندان ها کمک کنید. در واقع بیشتر افرادی که دندان های نامرتب دارند مجبور هستند برای ترمیم پوسیدگی ها، جرمگیری و … هزینه کنند اما با رفع نامرتبی ها و جلوگیری از مشکلات دندانی احتمالی به وسیله ارتودنسی، می توانید از درمان های دندانپزشکی گران قیمت دیگر جلوگیری کنید.

در کل یکی از فواید و مزایای ارتودنسی دندان صرفه جویی در هزینه های دندانپزشکی در آینده است که واقعا می تواند برایتان گران تمام شود زیرا درمان های دندانپزشکی هر ساله به شدت گرانتر از سال قبل می شوند.

+ پیشرفت شخصی و حرفه ای ( از ثابت شده ترین مزایای ارتودنسی)

طبق نتیجه مطالعات یک لبخند مرتب و سفید می تواند تاثیر قابل توجهی بر موفقیت شخصی و شغلی داشته باشد. درمان ارتودنسی عزت نفس را بهبود می بخشد، اعتماد به نفس را افزایش می دهد و تأثیر مثبتی بر دیگران می گذارد. با یک لبخند زیبا، درهایی را به روی پیشرفت شخصی و حرفه ای باز خواهید کرد.

+ نتایج طولانی مدت (از مزایای ارتودنسی دندان در طولانی مدت)

درمان ارتودنسی نتایج ماندگاری را ارائه می دهد که می توان از آن نتایج برای یک عمر لذت برد. با سرمایه گذاری در درمان های ارتودنسی، شما یک لبخند زیبا خواهید داشت که احتمالا برای همیشه آن را خواهید داشت. در واقع اگر از نگهدارنده ها بعد از مرتب شدن دندان ها به موقع و طبق دستور ارتودنتیست استفاده کنید، می توانید واقعا تا پایان عمر دندان های مرتبی داشته باشید.

در نهایت!

ارتودنسی مجوعه ای از درمان هاست که در واقع هدفی فراتر از صاف کردن دندان ها دارد. فواید ارتودنسی دندان بسیار زیاد است و واقعا صرف وقت و هزینه ارزشش را دارد. کلیه درمان های ارتودنسی می توانند به بهبود سلامت دهان و دندان، زیبایی لبخند، بهبود گفتار و حتی عملکرد گوارش نیز کمک کنند. با انجام هر نوع درمان ارتودنسی می توانید زندگی خود را دگرگون کنید و بعد از مرتب شدن دندان ها و موقعیت مناسب فک ها، شاداب تر و با اعتماد به نفس بشتری زندگی خود را ادامه دهید. بنابراین اگر دندان های نامرتب دارید ولی هنوز درمان خود را شروع نکرده اید، همین الان یک ارتودنتیست خوب پیدا کرده و برای انجام درمان ارتودنسی اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.